Ugrás a fő tartalomra

Fekete fehér képek újraszínezése. Photoshop tutorial.

Kb 10 éve beküldtem egy cikket a Digitális Fotó Magazinba erről a technikáról...visszaküldték hogy kamu az egész és nem lehet így újraszínezni. Mivel igen nagy az érdeklődés ebben a témában publikálom itt nektek használjátok nyugodtan.


A Photoshop segítségével, egy gombnyomással állíthatjuk át, színes felvételeinket, szürkeárnyalatos módba. Ám mi történik ha épp az ellenkezőjére van szükségünk? Szürkeárnyalatos fotókat visszaszínezni, már egy kicsit összetettebb dolog. Ezt sajátíthatjuk el, rétegmaszkok segítségével, és egy kis kézügyességgel. Nyissuk meg Photoshop-ban a színezni kívánt szürkeárnyalatos képet.



Mivel az adott képen viszonylag sok szín szerepel, (szem,száj,bőr,haj,ég,víz,növényzet,épületek,ruha) ezért két munkafolyamatra bontom. Két okból teszem ezt, egyrész a sok réteggel való munka igen leterhelheti a számítógép memoriáját, másrészt, így nem kell nekünk sem egyszerre 10 rétegre felügyelnünk. Tehát első szakaszban csak a modellel foglalkozunk, a hátteret figyelmen kívül hagyjuk. A Layer palettán nyissunk annyi új rétegmásolatot, ahány színt szerenénk a képre vinni. Ebben az esetben, haj, szem, bőr, száj, illetve a ruha.





Az eredeti réteget meghagyjuk változtatás nélkül, hisz a továbbiakban az adja a szem, és a fog fehér színét. Fontos hogy a kép RGB módban legyen, mivel csak így tudjuk színezni. Kattintsunk a legfelső rétegre, és színezzük bőrszinűre. Ezt legegyszerűbben, az Image/Adjustment/Variations menűpontban lehet megtenni. A többi rétegnél, hasonlóképp járunk el. Tehát csináljunk a szemnek, a szájnak, a hajnak, megfelelő színű rétegeket. Miután végeztünk, az összes Layer Blending Mode beállítását állítsuk Color-ra. Gyakran előforduló hiba, hogy a színek túl nyersek, túl erősre sikerülnek. Ez egyszerűen korrigálható, az Image/Adjustment/Hue Saturation, menüpontban.  Ha az összes Layert kiszíneztük, mindegyikhez nyitunk egy fekete rétegmaszkot. Ezt a Layer/Layer Mask/Hide All  menüpontban tehetjük meg.



A Layer palettán kattintsunk a rétegmaszkra.
A Fekete rétegmaszk mindent eltakar a rétegen . Ha az ecset eszközt fehérre állítjuk azzal törölni tudjuk a rétegmaszk egyes területeit, és ha esetleg hibáznánk is, vissza tudjuk rajzolni az eredeti állapotot, amint az ecset színét feketére állítjuk. Ezzel a módszerrel szinezzük ki a bőrt. Érdemes lágy peremű ecsetet használni, az erős átmenetek kerülése érdekében. Ismételjük meg ezt az eljárást minden rétegmaszkon. Ha jól csináltunk mindent akkor a modellünk már színes.



Ezen a ponton, a Layer/Flatten image parancsal olvasszuk egybe a rétegeinket. Most elkezdhetünk foglalkozni a háttérrel. Ismét nyissunk annyi rétegmásolatot ahány színre szükségünk lesz. Jelen esetben, három új réteget jelent. Ég, víz, növényzet.
Mindent pontosan úgy ismételjünk meg, ahogy az előzőekben tettük. Rétegek színezése, rétegmaszk nyitása, és ecsettel a kívánt területek törlése.


Végezetülk, itt is a Layer/ Flatten Image parancsal olvasszuk össze a rétegeket.


Nagyanyám.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyúlszar paradoxon.

Szeretném leszögezni az elején hogy én csípem Bear Gryllst. Amit az a fószer végigcsinál az nem semmi! Jeges vízbe ugrálni, minden gusztustalan csúszómászót megenni, elefántszarból folyadékot préselni és meginni, hát ez nem gyerekjáték.... Minap erdőben bandukolt ahol talált egy adag rénszarvasszart. Pici dekoratív csokibogyók. Ezt a régiek mint a multivitamint fogyasztották! -Közli Bear Hopp be is kap egyet kettőt belőle miközben kitér arra hogy bizony ezek az állatok gyors emésztéssel vannak megáldva így voltaképp az anyagok nagyrésze (vitaminok, ásványi anyagok) megmaradnak benne ami nekünk segíthet a túlélésben. A Nyulak -magyarázza Bear -minimum egyszer megeszik az ürüléküket hogy a tápanyagokat jobban felhasználják. Nos itt bennem létrejött egy kis logikai görcs. Adott egy túlélési helyzet, ahol én mint túlélni vágyó szimbiózisba kerülök egy nyúllal. Nevezzük Dezsőnek. Na most akkor én honnan tudhatom meg, hogy Dezső elsőre szarja ki, vagy már a második körben? Mert ugyeb

Van Dyke technika....Cianotípia barna változat.

Ismertetek pár technikát azoknak akik foglalkoznak cianotípiával és hasonló eljárásokkal....a Van Dyke technika a cianotípia egy változata ám a végeredmény ez esetben egy barna nyomat. Lényeges dolog amit rengetegen kihagynak az a papír enyvezése. Nyúlenyvvel a papírt lekezeljük majd két napig pihenni hagyjuk. Az enyv hatására a papíron megjelenő fotó jóval sötétebb tónusú, kontrasztosabb lesz. a Recept: ferri-ammónium-citrát  : 9gramm, 33cc desztilláltvízben keverve míg áttetsző zöldes nem lesz. Bórkősav : 1,5gr 33cc desztillált vízben oldva ezüstnitrát : 3,8gr 33c desztillált vízben oldva Elsőnek keverjük a ferri amonnium citrátot a borkősavval....öntsük egybe a két folyadékot és lassú határozott ringatással keverjük el.... Az ezüstnitrátot lassan, óvatosan keverjük hozzá kissebb adagokként, hasonló mód keverve. A végeredmény egy áttetsző zöldes folyadék....ha nem áttetsző akkor valószínűleg kuka..... Fontos! a folyadék nem fényérzékeny amíg meg nem szárad! Ettől füget