Ugrás a fő tartalomra

Négy nap a Hercegasszony birtokon

Aki ismer az tudja hogy nagyon egyszerű figura vagyok, aki egy jógaszőnyegen is elalszik egy nem túl zajos sarokban ha úgy hozza a sors. Az hogy egy olyan helyen pihenhettem ki magam, mint a Hercegaszony Birtok az minden elképzelésemet felülmúlta. 
Gyönyörű tágas aparmant kaptunk külön szobával a gyerekeknek, külön nekünk, mindkét szobában külön szabályozható légkondival ami fantasztikus mert Papa szeret jégveremben aludni :)


Megmondom őszintén hogy a romániai Patarét után két napig olyan térzavarban voltam hogy a wellnessbe be se mertem menni és jórészt a folyóparton üldögéltem vagy gyermekeimmel bírkóztam. Időközönként megjelent egy egy pincér aki megkérdezte nem kérek e valamit de mindezt olyan egyszerűen, kedvesen, hogy egy percig sem éreztem feszélyezve magam. 
Valahogy az ott dolgozó emberek minden merevség nélkül egyszerűen, csak nagyon kedvesek.
Nem tudom eldönteni melyiket szerettem jobban a reggelit, az ebédet, vagy a vacsorát....azt hiszem mindet :) 




A mentás kókuszos zöldorsófőzelék abszolút nyertes lett...azt gondolnátok nem lehet jóllakni ilyen kajákkal? Nem a fenéket nem! Mind a legjobb alapanyagokból részben saját kertjükből hozott zöldségekből, gyümölcsökből készülnek, így nem csak iszonyat finomak de kifejezetten laktatóak is!
A házi limonádék is gyorsan kedvencek lettek főleg a mentás!
Bori rábeszélt hogy menjünk el evezni, és milyen jól tette! Rengetek emlék ébredt újra a kisduna partjáról, és iszonyat jó fotótémákat láttam így mikor visszatértünk elkötöttem a hotel egyik saját biciklijét és felfedezőútra indultam...tisztára mint egy gyerek :)





Na itt jött el az a pont hogy bemerészkedtem a wellness részbe és mintha csak rám várt volna elkezdett "forrni" a jakuzzi...na jó röhögjetek ki én nem nagyon ültem még ilyenben de valami isteni érzés volt egy fárasztó nap után. 
Kicsit a gyerekek miatt aggódtunk mert azért mégis egy elegáns helyre megyünk de ez a hely megdöbbentőn gyerekbarát...annyira hogy Emma még rajzolt is valamit kedvenc emberének talán megtisztel egy selfivel a rajzzal akkor ide kerül az is de akárhogy is a gyerekek rendesen zokogtak hogy végetért a négy nap és továbbmegyünk egy hétre a Sun Cityre...
Beni betör a konyhába hogy ugyan mikor lesz kész a főt virsli? :)

Összesítve én még nem voltam olyan helyen ahol ennyire egyben van minden. Észrevettem hogy esténként minden kültéri lámpát áttörölnek hogy ne legyen rajtuk pókháló, a füvet folyamatosan vágják, gondozzák, és a sétányon milliónyi rózsabimbó várja a megfelelő időt hogy vörösbe borítsa az utat...kicsit sajnálom hogy akkor már nem leszek ott, hiszen csodálatos fotótéma lett volna de ha valaki épp olyan szerencsés hogy akkor lesz ott mindenképp fotózza le!




Így a bejegyzés végén már csak megköszönjük ezt a négy napot, a szíves vendéglátást, a kedvességet, na meg a két csónakot amivel kalandoztunk, a biciklit amivel én csavarogtam, a gyerekeknek a két kis minigokartot amivel négy napig randalíroztak. Menjetek bátran gyerekekkel nem fogtok csalódni a helyben! Van rá egy Emma meg egy Beni garanciánk :)






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyúlszar paradoxon.

Szeretném leszögezni az elején hogy én csípem Bear Gryllst. Amit az a fószer végigcsinál az nem semmi! Jeges vízbe ugrálni, minden gusztustalan csúszómászót megenni, elefántszarból folyadékot préselni és meginni, hát ez nem gyerekjáték.... Minap erdőben bandukolt ahol talált egy adag rénszarvasszart. Pici dekoratív csokibogyók. Ezt a régiek mint a multivitamint fogyasztották! -Közli Bear Hopp be is kap egyet kettőt belőle miközben kitér arra hogy bizony ezek az állatok gyors emésztéssel vannak megáldva így voltaképp az anyagok nagyrésze (vitaminok, ásványi anyagok) megmaradnak benne ami nekünk segíthet a túlélésben. A Nyulak -magyarázza Bear -minimum egyszer megeszik az ürüléküket hogy a tápanyagokat jobban felhasználják. Nos itt bennem létrejött egy kis logikai görcs. Adott egy túlélési helyzet, ahol én mint túlélni vágyó szimbiózisba kerülök egy nyúllal. Nevezzük Dezsőnek. Na most akkor én honnan tudhatom meg, hogy Dezső elsőre szarja ki, vagy már a második körben? Mert ugyeb

Van Dyke technika....Cianotípia barna változat.

Ismertetek pár technikát azoknak akik foglalkoznak cianotípiával és hasonló eljárásokkal....a Van Dyke technika a cianotípia egy változata ám a végeredmény ez esetben egy barna nyomat. Lényeges dolog amit rengetegen kihagynak az a papír enyvezése. Nyúlenyvvel a papírt lekezeljük majd két napig pihenni hagyjuk. Az enyv hatására a papíron megjelenő fotó jóval sötétebb tónusú, kontrasztosabb lesz. a Recept: ferri-ammónium-citrát  : 9gramm, 33cc desztilláltvízben keverve míg áttetsző zöldes nem lesz. Bórkősav : 1,5gr 33cc desztillált vízben oldva ezüstnitrát : 3,8gr 33c desztillált vízben oldva Elsőnek keverjük a ferri amonnium citrátot a borkősavval....öntsük egybe a két folyadékot és lassú határozott ringatással keverjük el.... Az ezüstnitrátot lassan, óvatosan keverjük hozzá kissebb adagokként, hasonló mód keverve. A végeredmény egy áttetsző zöldes folyadék....ha nem áttetsző akkor valószínűleg kuka..... Fontos! a folyadék nem fényérzékeny amíg meg nem szárad! Ettől füget